Rakouské Alpy v létě a výlet do Wilde Wasser



 O mé volné ópreské neděli jsem se rozhodla podniknout výlet do přírody. Rodina mi doporučila Wilde Wasser, což je přírodní park v rakouských Alpách plný vodopádů a nádherných výhledů.
Tak nějak mi k tomu bohužel zapomněli říct, že vstup stojí 7éček a je to půl hodina cesty autem, což se ukázalo jako docela problém, jelikož jsem neměla mapu ani navigaci.
Nakonec jsem se tam dostala a stálo to za to!

Jelikož jsem byla ještě trochu nesvá ze své zmatené jízdy autem, tak jsem poměrně dlouho seděla na záchodě na parkovišti.
Poté jsem si na mapě, která je umístěná těsně před samotnými stezkami, ujasnila kam vlastně teda chci a dále už mě vedli všudepřítomní ukazatelé. Výběr trasy je poměrně široký, nachází se tam veliký počet různých stezek, které jsou různě dlouhé i obtížné. Mapa byla samozřejmě v němčině a mně se zdála trochu nepřehledná.

Věděla jsem, že s mojí "kondičkou" na tom nejsem moc dobře, a tak jsem se rozhodla, že půjdu podél vodopádů nahoru k jezeru.
Cesta nebyla příliš náročná a vodopády nádherný. Cesty okolo vody jsou řešené pomocí železných schodů, které jsou občas pořádně příkré. A sem tam se vyskytne nějaký ten most, který nám umožní přejít na druhou stranu říčky.













Jako cílový bod jsem si určila der Duisitzkarsee (jezero).
Nakonec jsem tam došla a na lavičce přímo u jezera se lehce občerstvila a četla si.



Celkový výšlap mi trval něco přes hodinu (vycházkovým tempem kochajícího se turisty) a jelikož ukazatele v Rakousku neříkají počty kilometrů, ale počty hodin, tak kilometry určit nedokážu... ale zase tolik jich určitě nebylo. 
Jsou sice v němčině, ale i méně zdatní němčináři porozumí, že rovnou v hlavním popisku zmiňují kinderfreundlich, takže přátelské k dětem, takže vhodné pro děti, takže jsem tam byla dobře... 

Jinak pro tůristy bez auta jsem si všimla, že přímo dolů na parkoviště jezdí autobusová linka. A odhaduji, že nejspíš ze Schladmingu, což je město rovnou pod "areálem". 

Všem návštěvníkům rakouských Alp v jiném než zimním období rozhodně doporučuji. 











Žádné komentáře:

Okomentovat